LOGG INNNY BRUKER

62.58633 - 7.80885

115 moh

Kirketaket

Grei topptur som går over Steinberget opp til toppen av Kirketaket. Flott utsikt hele vegen.

Slik går turen

Start ved skytebana på Hatlen (stor parkeringsplass). Følg skogsvei fram til andre brua, og deretter god og tydelig sti med T-merking retning Måsvassbu. Fra Vårseterhjellen er det gammel seterveg som først går litt til høyre, og så skrår oppover lia til venstre for Steinberget.

Følg denne veien til skilt til Kirketaket/Steinberget, og ta av til høyre her. Følg tråkk oppover i høyrekant av myra til skoggrensa, og så opp gjennom skogen et stykke (merket). Kommer så inn på et sauetråkk som følger en rygg, og så tar stien av rett opp til enden av Steinberget siste stykket (dårlig sti siste stykket opp på ryggen).

Fra toppen av ryggen er det flott sti som leder over hele ryggen og opp til toppen av Steinberget. Veldig flott utsikt hele veien.

Fra Steinberget går en et kort stykke nedover og følger deretter sydryggen opp til Kirketaket. Like før toppen kan en krysse litt ut i ura for å gå litt slakere.