LOGG INNNY BRUKER

62.50035 - 7.30393

459 moh

Geitemjølktindvatnet

Turen følger stort sett det gamle vieselsporet fra høyspentanlegget forbi Månvassetra og oppover Langerabben til Geitemjølktindvatnet. Litt våt sti i starten, deretter fin sti i viselsporet.

Slik går turen

Parker i enden av Månvassveien (bomveg). Følg sti som tar av i enden av parkeringsplassen (skiltet Geitemjølktindvatnet). Litt vått første partiet over myr, men stien følger et svakt spor delvis merket med røde bånd (en tørrere start er å gå opp til Månvassetra og så følge merking like før setra mot Øspevatnet). Etter et par hundre meter kryss over til kanten mot elva og ved merkepåle, følg tydelig sti ned mot elva.

Kryss Månvasselva på bro ved Kjelen og deretter tydelig sti som krysser lia tilbake gjennom småskogen til den møter viselsporet. Følg deretter viselsporet oppover, der det deler seg og går parallellt følg det høyre sporet. Sporet krysser etterhvert over en bekk mot høyre og svinger så oppover igjen langsmed Langerabben til venstre for elva.

Følg denne ryggen helt opp til vatnet. Viselsporet går nesten helt fram, men det siste stykket er det bare å følge innover lyngen fram til vatnet der det er fint å telte.

Fra vatnet er det mulig å gå ned til Øspevatnet og Øspebu.

3D skisse av GeitemjølktindvatnetMåndalen, Romsdalsfjorden og Åndalsnes fra stien opp til Geitemjølktindvatnet, Foto: Roms