LOGG INNNY BRUKER

62.52724 - 7.41725

47 moh

Øver Våge, Modalen

Grei sti som går fra Raknem inn til Tverrlisetra, gjennom Modalen til Våsskaret og så ned lia til Øver Våge. Slakt terreng og lett å gå hele veien, litt utydelig sti innimellom.

Slik går turen

Parker ved ungdomshuset på Raknem. Kryss veg og ta av på traktorveg som går opp til høyre. Følge traktorvegen forbi boligfelt, og opp til den andre høyresvingen. Her går en litt dårligere skogsvei inn til venstre. Stien tar av opp til høyre i krysset mellom vegene. Litt vanskelig å se starten, men det blir raskt en god sti/setervei som følger høyresida av elva inn til Tverrlisetra.

Etter Tverrlisetra følger fortsetter stien langs høyrekanten av elva opp til Tjønnene. Herfra følger stien stort sett dalbunnen oppover langs nedlagt trase med telefonmaster, opp til Vågsskaret. Fra Vågsskaret kan fortsette opp til Trollstolen eller andre vegen til Lomtjønna.

Stien ned til Øver Våge fortsetter imidlertid rett ned lia, forbi Øvervågssetra, i venstrekanten av en myr og så ned skogen. Siste stykket følger en skogsveg.

Turen kan gåes i begge retninger.

3D skisse av Øver Våge, ModalenUtsikt ned lia og fjorden fra Vågsskaret, Foto: Roms